Tuesday, December 24, 2013

Bir takım keşifler, öneriler falan...


Sosyal hayattan epeyce bir kopmuştuk evladımla son bir yıldır, bu makus kaderi yenmek için evladıma üç gün ayırmaya ve tamamen onunla ilgilenmeye karar verdim. (evladım Ada oluyor burada, zira Deniz'in sosyal hayatı memeden ibaret halen) (bu üç günlük makus kader yenme çalışmasının ardından evi halen toparlayabilmiş değilim, bunu da belirtmeden geçemeyeceğim, üç gün bana üç haftalık yorgunluk olarak dönmüş olabilir) Bu üç gün içinde bir takım keşifler yaptık oğlumla birlikte. İlk keşfimiz kitap fuarıydı. Kitap fuarı bizden önce pek çok kişi tarafından keşfedilmiş olabilir ancak Ada ilk kez gidiyordu ve kitapları görünce kendinden geçti.



Kitap Fuarında üç adet muhteşem kitap keşfettik;


bir takim kesifler oneriler falan 1
Ada fuara giderken aktivite kitabı almak istediği konusunda kesin kararlıydı, ancak bu kararlılık Redhouse standına kadar devam etti. "Ne nasıl yapılıyor"u gördüğü an çivilenmiş gibi kaldı standın başında, dakikalarca inceledi ve almak istediğini söyledi, eve geldikten sonra ve hatta fuarın üzerinden günler geçmişken bile ilgisini zerre kadar kaybetmedi. Uzun kitaplar okumak sizi bayıltıyor olabilir ancak meraklı bir evladınız varsa kaçırmayın derim bu kitabı.




bir takim kesifler oneriler falan 2
Ada'nın büyük bir hayranlıkla aldığı ve henüz salondan odasına bile gidememiş olan bu kitap da ikinci tavsiyemiz. Sürekli elinde olduğundan henüz kitaplığımıza kazandıramadık kendisini. Ne zaman sıkılıp bırakacak bilmiyorum ancak merak ettiği bir sürü şeyi görerek öğrendiği için çok keyif alıyor bu kitaptan. Benim de vücudumuz hakkında bilmediğim bir sürü şey varmış, çaktırmadan öğrenmiş oldum-ki meraklı bir çocuk annesi olmanın en çok bu yanını seviyorum, bir sürü konuda, bilmediğim bir sürü şeyi öğrendim Ada sayesinde.







Üçüncü kitabımız bu ikisinden farklı, tipik bir oğlan çocuğu kitabı,




bir takim kesifler oneriler falan 3
Ada'nın bazı kitaplarına ben de hastayım itiraf etmek gerekirse. Mesela koyun russel serisine, değnek adama falan...  Bu  kitaba da hayran oldum, hem çizimleri, hem dili çok eğlenceli ve yaratıcı. 3 Yaş üzeri erkek çocukları için harika bir hediye olabilir. Bir de oyun kitabı var, onu neden almadım o an bilmiyorum ama en kısa zamanda Ada'ya bir sürpriz yapmayı planlıyorum çünkü Ada Bob'a bayılıyor. Eğer uzay, uzaylı, astronot merakı olan bir bücür varsa çevrenizde bu kitaba bayılacağından emin olabilirsiniz.



Şiddetle tavsiye ediyorum bu kitapları.









Cumartesi günü de başka bir keşif planladık, Beylikdüzü'ne ilk taşındığımda her zaman yaptığım gibi "çocukla nereye gidilir, çocuklar nerede vakit geçirebilir" şeklinde kısa bir araştırma yapmıştım ve Filii Cafe'yi o zaman listeme almıştım. Ancak bir türlü fırsat bulamıyordum gitmeye. Kışın gelişiyle kısalan günler iyice yetmez oldu iki çocukla. Neyse, madem bu üç günü sadece dinlenmeye ve eğlenmeye ayırdık haydi bakalım bir de burayı keşfedelim dedim.



Filii Cafe bir parti evi konseptinde olsa da, bir kısmında anneler için cafe bir kısmında da çocuklar için oyun alanı var. Çok cici insanlar tarafından işletiliyor bir kere bu yüzden kafadan  puan kazandı benim gözümde, sonra Ada ve Deniz gerçekten uzun süre ve çok güzel vakit geçirdiler ki, Ada için değil ama Deniz için bir milad sayılabilir ev dışında bir yerde bu kadar uzun süre güzel vakit geçirmek zira kendisi bir yabancılama ustası haline geldi artık. Ev yabancılar, insan yabancılar, biri ona yan gözle baksın ağlamaya başlar... Burada bir sıkıntı yaşamadık çok şükür. Hatta bir süre oyun alanında bile oynadı çok keyifle.



Pazar günkü keşfimiz de Balıkçı Kenan Su Canlıları Müzesiydi. Ada pek sevdi. Bildiğimiz, bilmediğimiz bir sürü deniz canlısının iskeletini gördü, inceledi, resmini çekti. Sonrasında da bir porsiyon hamsi tavayı lüpletti.



Çok keyifli vakit geçirdik, inceledik, gezdik, eğlendik üç gün boyunca. Şimdi fırsat yaratmaya çalışıyorum kendime. Haftada bir iki gün bu tür şeyler yapabileceğimiz bir düzenleme yaparsam hem Ada'nın hem benim çok daha güzel bir hafta geçirdiğimizi fark ettim yeniden.






bir takim kesifler oneriler falan 4



bir takim kesifler oneriler falan 5


No comments:

Post a Comment