Tuesday, February 25, 2014

Oyun Hamurlarını Yumuşatmak


Kızımın oyun hamuruyla oynama zamanının gelmesini dört gözle bekliyordum. İtiraf etmeliyim ki ondan çok ben oynamak için can atıyordum :) Sanırım dört aydır falan oynuyoruz hevesimi bolca aldım ve ne yazık ki Helo tarafından itinayla kaynaştırılmış hamurları ayırmaktan, kurumuşları yumuşatmaktan fenalık geçirmek üzereyim.






Kuruyan hamurları yumuşatma ile ilgili internette bulduğum bilgiyi defalarca denedim ve çok memnun kaldığım için yazmak istedim. Hamuru kabına iyice bastırıp üzerine yarım parmak kadar su koyuyor ve kapağını kapıyorum. Bir gece bekliyor sabah suyun fazlasını döküp genelde suyun değdiği yerler vıcıklaşmış olduğu için elimle yoğurup her yere dağıtıyorum. Elleriniz boyanabilir, vıcık vıcık olabilir pes etmeyin. Bir süre sonra ellerdeki hamurlar büyük ölçüde çıkmış ve  hamur gayet yumuşamış olacak. Rengi biraz açılıyor sanki ama kuru hamurun çöpe gitmesinden iyidir.


No comments:

Post a Comment